Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ετών, από τότε που οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους ξεκίνησαν να καταλαμβάνουν εδάφη και να υποδουλώνουν ανθρώπους στο Βόρειο και στο Δυτικό Ιράκ, χιλιάδες Ιρακινοί αποφάσισαν να αντισταθούν με τα όποια διαθέσιμα μέσα. Η κατάρρευση του διεφθαρμένου και κακοδιοικούμενου εθνικού στρατού τούς ανάγκασε να πάρουν τα όπλα, σχηματίζοντας πολιτοφυλακές ή «Μονάδες Λαϊκής Κινητοποίησης» όπως αποκαλούνται στο Ιράκ. Σήμερα στη χώρα υπάρχουν τουλάχιστον 30 τέτοιες ομάδες με περισσότερους από 100.000 ένοπλους εθελοντές. Οι περισσότερες αποτελούνται από σιίτες, μερικές από σουνίτες και υπάρχει μία – και μοναδική -, τα μέλη της οποίας είναι αποκλειστικά χριστιανοί: η «Ταξιαρχία της Βαβυλώνας».
Εισερχόμενος στο αρχηγείο της χριστιανικής αυτής πολιτοφυλακής, ο βρετανός δημοσιογράφος Οουεν Μπένετ-Τζόουνς, ο ανταποκριτής του BBC στη Βαγδάτη, κοντοστέκεται και παρατηρεί μια φωτογραφία που απεικονίζει έναν χωματόδρομο που οδηγεί σε ένα χωριό πίσω από το οποίο δεσπόζει μια οροσειρά. Κατά μήκος του δρόμου υψώνονται σταυροί, πολλοί σταυροί, ένας κάθε 100 μέτρα, σταυροί ψηλότεροι από τους φανοστάτες. «Χριστιανικό χωριό», τον πληροφορεί ένας από τους φρουρούς. «Κοντά στη Μοσούλη» προσθέτει.
Πακτωλός χρημάτων στα ταμεία
Αλλά στους τοίχους υπάρχουν και άλλες φωτογραφίες, οι περισσότερες από τις οποίες απεικονίζουν τον Ραγιάν αλ Κιλντανί, τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη της Ταξιαρχίας της Βαβυλώνας, τον οποίο αναμένει, ώστε να συνομιλήσει μαζί του, ο βρετανός δημοσιογράφος. Εμφανίζεται ωστόσο εξαρχής επιφυλακτικός.
Οι πολιτοφυλακές άσκησαν ισχυρές πιέσεις στην κυβέρνηση της Βαγδάτης με στόχο την κάλυψη του συνόλου των εξόδων τους με αποτέλεσμα να λαμβάνουν σήμερα, όλες μαζί, περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο ευρώ τον χρόνο. Για τους επικεφαλής των πολιτοφυλακών αυτό σημαίνει ότι μπορούν να δίνουν σε κάθε έναν από τους άνδρες τους περισσότερα από 500 ευρώ τον μήνα, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο σε μια εμπόλεμη χώρα. Στην ιρακινή πρωτεύουσα φημολογείται ότι άνθρωποι νοικιάζουν ένα διαμέρισμα και ανακοινώνουν πως προέβησαν στον σχηματισμό μιας παραστρατιωτικής οργάνωσης, σπεύδοντας στη συνέχεια να καταθέσουν αίτηση για την άμεση λήψη των κρατικών πόρων.
«Αυτά που έκανε στους χριστιανούς το Ισλαμικό Κράτος είναι φριχτά. Είναι το (απόλυτο) κακό. Πολεμούμε στο πλευρό μουσουλμανικών πολιτοφυλακών. Είμαστε η πρώτη χριστιανική δύναμη στην Ιστορία του Ιράκ» δηλώνει στον συνομιλητή του ο επικεφαλής της Ταξιαρχίας της Βαβυλώνας.
Και συνεχίζει: «Γνωρίζω ότι η Βίβλος αναφέρει ότι αν σε χτυπήσουν στο ένα μάγουλο, εσύ πρέπει να στρέψεις και το άλλο. Αλλά αυτή τη στιγμή διαθέτουμε πολύ αποτελεσματικές αμυντικές δυνάμεις. Κανένας δεν θα κάνει κακό στους χριστιανούς. Κάποιοι χριστιανοί είδαν τα σπίτια τους να καταλαμβάνονται από άλλους. Πήγα εγώ προσωπικά σε αυτές τις κατοικίες για να πω στους ανθρώπους που ζουν εκεί να τις εγκαταλείψουν. Τα δεινά για τους χριστιανούς τελείωσαν».
Το «μαχαίρι» του Ευαγγελίου
Ο βρετανός δημοσιογράφος, ωστόσο, έχει μια άλλη ερώτηση. Προκαλεί τον Αλ Κιλντανί, δοκιμάζοντας τρόπον τινά τη χριστιανική του πίστη.
«Τι γίνεται με την εντολή «Ου φονεύσεις»;» τον ρωτά. «Πρέπει να πολεμήσουμε. Πρέπει να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας» απαντά εκείνος. Και συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι «ο ίδιος ο Χριστός μάς είπε πως αν δεν έχεις ένα σπαθί πρέπει να πας και να αγοράσεις ένα». «Το είπε όντως αυτό;» ανταπαντά ο δημοσιογράφος, όντας κάθε άλλο παρά σίγουρος πως ο Ιησούς προέτρεψε τους ανθρώπους να πάρουν τα όπλα. «Υπάρχει μέσα στη Βίβλο» επιμένει ο ιρακινός πολιτοφύλακας.
«Ο Ματθαίος» προσθέτει ένας από τους άνδρες του Κιλντανί. «Ο Λουκάς» αποκρίνεται ένας άλλος. «Ο Ματθαίος και ο Λουκάς» λένε στη συνέχεια ταυτόχρονα με μια φωνή. «Βρείτε το!» διατάσσει αμέσως μετά ο Κιλντανί. Τελικά ένας νεαρός άνδρας πλησιάζει τον ανταποκριτή του BBC κρατώντας στο χέρι του ένα κινητό τηλέφωνο στην οθόνη του οποίου διακρίνεται ένας στίχος από τη Βίβλο γραμμένος στα αραβικά. Πρόκειται για τον 36ο στίχο του 22 κεφαλαίου από το Κατά Λουκάν Ευαγγέλιον ο οποίος αναφέρει ότι «τώρα, όμως, όποιος έχει χρήματα, ας τα πάρει, το ίδιο κι όποιος έχει σακίδιο. Και ας πουλήσει το πανωφόρι του όποιος δεν έχει μαχαίρι, για να αγοράσει».
Οι θεολόγοι διαφωνούν για τη σημασία τού εν λόγω χωρίου εδώ και αιώνες. Είναι το «μαχαίρι» ένα αληθινό σπαθί ή η σημασία του στίχου είναι μεταφορική; Πάντως φαίνεται πως ο Ραγιάν αλ Κιλντανί δεν έχει την παραμικρή αμφιβολία. Ο ίδιος και οι άνδρες του βρίσκονται σε διαρκή επιφυλακή. «Και είναι οπλισμένοι σαν αστακοί» σημειώνει ο βρετανός δημοσιογράφος.